En uppsägning måste göras skriftligen via e-post (underskriven skannad PDF), eller via brev. Detta för att förhindra att ingen obehörig säger upp ett avtal.
Vår adress hittar ni på ert avtal, på uppsägningsblanketten samt på sidan Kontakta oss.
Uppsägningstid
I enighet med våra allmänna villkor måste också uppsägningen vara inne ett visst antal dagar före en ny period påbörjas. Detta för att abonnemanget inte ska förlängas automatiskt.
För privatpersoner/konsumenter är det 1 månads uppsägningstid.
För företag/organisationer är uppsägningstiden normalt sett 60 dagar. Exakt antal dagar beror dock på vilken tjänst det gäller. Längre uppsägningstid kan förekomma bl.a. vid serverhotelltjänster och vissa domännamnstyper.
Bindningstid
Vi jobbar oftast inte med bindningstider, men på vissa tjänster (t.ex. företagsbredband) så har stadsnäten bindningstider mot oss och då har vi även det mot kunden.
Blanketter
När ni säger upp rekommenderar vi er att använda formulären nedan.
Uppsägningsblankett webbhotell- och domännamnstjänster (PDF)
Uppsägningsblankett vid flytt av domännamn (PDF)
Uppsägningsblankett bredband (PDF)
Uppsägningsblankett övriga IT-tjänster (PDF)
Alla formulär går att fylla i innan utskrift.